FUNNELFUN

FUNNELS DIE VOOR JE WERKEN

  • Funnels waarmee jij met meer gemak en fun klanten aantrekt waar je het liefste mee werkt en die jij het beste kan helpen.
  • Funnels waardoor je meer fun beleeft omdat ze je tijd opleveren voor de dingen waar jij energie van krijgt.
  • Funnels die ook nog eens zorgen voor fun in je omzet.

“Work smarter not harder”

Herken je dit?

✔Niemand had je van te voren verteld dat je als ondernemer, naast het helpen van je klanten, er een fulltime baan bij kreeg, te weten die van marketingmanager. Het kost super veel tijd om iedere dag weer een kekke post te bedenken voor LinkedIn, een waardevolle storie op Instagram te zetten en te reageren op posts van anderen. Met het onbegrijpelijke algoritme is het ook maar de vraag of jouw doelgroep jouw inspanningen überhaupt opmerkt.

✔Naast dat de marketing veel tijd kost, heb je er ook niet altijd zin in. Dus….het goede voornemen om iedere dag online zichtbaar te zijn, verwatert. 3 keer per week posten, wordt 2, wordt 1, wordt …radiostilte. Totdat je weer de spirit krijgt en vol goede moed de stoomlocomotief die marketing heet weer in beweging zet. En dat kost heel veel energie.

✔Jij hebt aan creatieve ideeën geen gebrek. Je wilt niets liever dan al die plannen uitwerken en uitvoeren. Maar na een dag met klanten en het bijhouden van je marketing is the spirit er ’s avonds wel uit. Die leuke plannen en ideeën blijven op je ooit-nog-te-doen lijst staan.

✔Veel van je klanten komen via jouw netwerk bij je. Fantastisch maar je weet ook dat je daarmee kwetsbaar bent. Stel dat via, via ineens wegvalt…wat dan?

 

Hoe zou het voor je zijn wanneer:

  • Je tijd hebt om je business ideeën uit te werken zodat jouw bedrijf groeit. Met je voeten op je buro brainstormen over alle kansen en mogelijkheden die je ziet.
  • Je meer omzet draait zonder dat je er harder en langer voor moet werken.
  • Jij met een gerust hart vakantie kunt nemen, of een middag op het terras kan neerploffen terwijl jij weet dat op achtergrond potentiele klanten automatisch kennis met jou en jouw bedrijf maken.
  • Klanten, terugkerende klanten worden omdat jij continu met ze in verbinding bent zonder dat je daarvoor iedere dag tig mailtjes moet schrijven.

    “You have a business that supports you, not a business that needs

    you to support it”

    Dit alles is mogelijk met funnels.

    Funnels die fun zijn en waar je helemaal achterstaat omdat ze jouw klanten dienen.

    Funnels die bestaan uit mailtjes die waardevol, respectvol, prikkelend en humorvol zijn en die jouw potentiële klant met liefde leest.

    Funnels waarmee je geen verkoopkans meer laat liggen omdat jouw boodschap, op het juiste moment bij de juiste klant terecht komt.

    Choose, pick and mix

    Wanneer ik jou hierbij mag helpen en jij besluit dat wij dit samen gaan doen, dan geef jij aan wat je wilt. Ik denk met je mee, geef je advies (gevraagd en ongevraagd😊) en zorg ervoor dat jouw wensen omgezet worden naar funnels, die voor je werken. Inclusief de technische shizzle die hierbij komt kijken.

    Ik leg je nadien exact uit hoe het werkt maar het bouwen zelf mag je aan mij overlaten. Dat scheelt je heel veel frustratie, tijd en energie.

    Om je alvast een denkrichting te geven van wat mogelijk is. Onderstaand een overzicht van onmisbare funnels. 

    DE WEGGEVER FUNNEL
    Deze funnel is een must have voor iedere online ondernemer. Met deze funnel laat jij je e-mail lijst groeien en maken leads kennis met je. Dit is jouw kans om van leads, klanten en fans te maken. Want met deze funnel werk jij aan je know, like and trust factor door middel van waardevolle mailtjes die met plezier door jouw potentiele klanten gelezen worden.

    Wat krijg je:
    Tips en adviezen voor een weggever die jouw ideale klant liever vandaag dan morgen aanvraagt.

    Templates voor het schrijven van 5 tot 8 opvolgmailtjes die met plezier en veel interesse worden gelezen (en als je minder wilt, alles is ok😊).

    Hoe schrijf je nu een goede opt-in pagina (de pagina waar jouw leads de weggever aanvragen). Daar geef ik je de richtlijnen voor zodat jij zelf de pagina kan aanmaken. En no worries het wordt een korte en krachtige pagina.

    Daarnaast krijg je ook handvatten voor de onmisbare bedankpagina.

    Zodra alles ingericht, getest en klaar is, ga je de weggever promoten (hoe je dat doet, dat vertel ik je uiteraard) en gaat je funnel draaien. Ik leer je hoe je zelf kunt meten of de funnel doet wat ‘ie’ moet doen namelijk leads de vervolgstap laten nemen en je e-mail lijst laten groeien.

    Na twee maanden hebben we een call van 30 minuten om de resultaten tot dan toe te evalueren en bij te sturen.

    De werkwijze: 
    We starten met een zoomcall van 30 minuten waarin we met elkaar kennis maken en de weggever funnel strategie bespreken. Wat wil je bereiken en wat is de logische vervolgstap na het aanvragen van je weggever. Is dat een strategie gesprek, een adviesgesprek oid. 

    Terwijl jij de teksten voor de mailtjes in de funnel schrijft aan de hand van mijn templates, ga ik alvast voor je aan de slag met het bouwen van de funnel en het maken van een inschrijfformulier.

    Zodra jouw opt-in pagina, bedankpagina en mailtjes klaar zijn, is jouw weggever funnel binnen een dag up and running.

    Na twee maanden hebben we een funnel-evaluatie zoomcall van 30 minuten.

    Jouw investering: 
    De investering voor een weggever funnel die je de leukste klanten oplevert, jouw e-maillijst laat groeien en je nul procent techniek stress geeft, is € 347 exclusief BTW

    tips

    DE BREAK-EVEN FUNNEL
    Een break-even funnel is er om de eerste aankoop te krijgen nadat contacten een gratis iets bij je hebben aangevraagd en is vooral heel fijn wanneer je gaat adverteren.

    Op deze manier haal jij de advertenties kosten er (voor een gedeelte) weer uit.  Het is eigenlijk een uitgebreide weggever funnel bestaande uit het gratis aanbod, gevolgd door een laag geprijsd aanbod die leads wel of niet kunnen aanschaffen.

    Na de Know Like Trust mailtjes volgt dan een aanbod voor jouw middle end of hoofdaanbod. Je neemt jouw lead dus iedere keer weer een stapje verder mee in jouw aanbod en in de best passende oplossing voor zijn of haar wensen en verlangens.

    Deze funnel is super geschikt wanneer je gebruik maakt van schaalbare diensten zoals een online training of voor het laaggeprijsde aanbod een template, checklist of een korte video training.

    Wat krijg je:
    Een gepersonaliseerde strategie voor jouw break-even funnel. De strategie is  afhankelijk van jouw productladder die ik samen met jou bespreek.

    Alles wat bij de weggever funnel hoort.

    Voor deze funnel heb je nog een aantal extra pagina’s op je website nodig zoals een salespage voor je vervolgaanbod. Je krijgt van mij een template om je salespage te kunnen inrichten.

    Hulp bij het installeren van woocommerce of een andere betaaldienst zodat klanten snel, makkelijk en veilig jouw vervolgaanbod kunnen betalen. Heb je nog geen betaaldienst dan bespreken we samen de verschillende mogelijkheden.

    Een compleet opgezette break-even funnel in MailBlue bestaande uit de weggever funnel, de salesfunnel voor je vervolgaanbod  en de klantfunnels na aankoop van jouw kennismakingsproduct of hoofdproduct. Je krijgt van mij mail templates voor de diverse funnels om je op weg te helpen.

    **Natuurlijk adviseer ik je over funnel teksten en de opbouw van de verschillende pagina’s op jouw website. Je maakt ze echter zelf.

    De werkwijze:
    We starten met een zoomcall van 30 minuten waarin we met elkaar kennis maken en de break-even funnel strategie bespreken.

    Terwijl jij de teksten voor de mailtjes in de funnels schrijft aan de hand van mijn templates, ga ik alvast voor je aan de slag met het bouwen van de funnels.

    Zodra de pagina’s op jouw website klaar zijn, is jouw break-even funnel naar verwachting binnen een week gereed.

    Na een maand hebben we een funnel-evaluatie zoomcall van 30 minuten om eventueel bij te sturen

    Jouw investering:
    Een funnel die geheel evergreen loopt en waarbij klanten automatisch binnenstromen na aanvragen van je gratis weggever.

    Een funnel met logische vervolgstappen op weg naar jouw vervolgaanbod zodat je niet de hele tijd bezig bent met lanceren.

    Een funnel waarbij eventuele advertentiekosten gedeeltelijk worden gecompenseerd.

    De investering hiervoor is € 647 euro exclusief BTW.

     

    tips
    webina

    Een Webinar funnel zodat je warme leads kunt converteren in klanten.

    tips

    Een Challenge funnel net als met een webinarfunnel wil je ook hier nadien deelnemers converteren naar klanten. 

    mail

    Een nieuwsbrief funnel die ervoor zorgt dat je niet iedere week weer opnieuw een nieuwsbrief hoeft te versturen.

    Na het implementeren van jouw funnels:
    • Heb je tijd voor zaken waar je energie van krijgt. Nieuwe kennis op jouw vakgebied leren bijvoorbeeld of starten met podcasten of YouTube. Daar heb je tijd voor omdat de funnels voor je werken. Het enige wat je hoeft te doen, is bijsturen om ze nog beter te maken en ervoor te zorgen dat ze gevuld blijven met contacten.
    • Verloopt je marketing voor een groot deel via de funnels en kun je met een gerust hart ook eens een pauze nemen van social media zonder dat je bedrijf omzet mis loopt.
    • Weet je dat de opvolging van jouw webinar en/of challenge geregeld is en je alle kansen benut om van die potentiele klant, jouw klant te maken.
    • Heb je een goed online fundament voor jouw bedrijf. En op een sterk fundament is (op) bouwen easy.
    Jouw investering

    Omdat het bouwen van funnels en de bijhorende technische koppeling met jouw website en andere online tools en programma’s helemaal wordt afgestemd op jouw bedrijf en wensen, krijg je 1 op 1 maatwerk en ondersteuning.

    Plan via Calendly een strategiegesprek in van een half uur dan denk ik met je mee hoe en wat voor jouw bedrijf het meest geschikt is. Op basis van dit gesprek ontvang je van mij een passend voorstel.

     

    Privacyverklaring

    Cookieverklaring