Wat is het eerste dat je te binnen schiet wanneer je aan e-mailmarketing denkt?

Spam, irritante verkoopmails, technisch gedoe, het werkt voor geen meter, e-mailmarketing is zooo achterhaald enz.

Klopt allemaal. Tenzij……je e-mailmarketing op de juiste manier ziet en inzet.

Spam?
Dat is aan jouw doelgroep om te oordelen. Wanneer je waarde deelt die afgestemd is op de behoefte van jouw potentiële klant dan worden jouw mails nooit als spam betiteld.

Irritante verkoopmails?
Wanneer je precies weet waar jouw klant in de klantreis zich bevindt, dan kun je daar je mail op afstemmen. Dan is jouw potentiële klant juist blij met een aanbod omdat ze inmiddels overtuigd zijn dat jij de ‘to go person’ bent.

Technisch gedoe?
Valt reuze mee. Je kunt het zo technisch maken als je wilt. En…er zijn veel mensen de het super leuk vinden om je e-mailmarketing systeem in te richten.

Het werkt voor geen meter?
Zeg dit ook maar eens tegen de online ondernemer wiens bedrijf draait op e-mailmarketing 😊 en daarmee een hele mooie boterham verdient. Ook als hij of zij aan het genieten is van een mooie roadtrip. The money is in the list.

E-mailmarketing is zooo achterhaald
Nope. E-mailmarketing is a- live and kicking. Altijd al geweest ook😊

Tot zover deze lange inleiding want jij wilt natuurlijk de 5 argumenten weten waarom je vandaag nog met e-mailmarketing wilt starten.

#1 Je bent niet afhankelijk van de Social media kanalen
Je herinnert je vast nog wel de urenlange Facebook, Instagram en App storing van vorige week. Je zult maar afhankelijk van deze kanalen zijn om je klanten te bereiken….Het duurde nu een paar uur. Maar wat als het dagen duurt.  Wanneer je contacten op jouw lijst hebt staan dan kun je ze altijd benaderen via de e-mail. Je bent daarmee niet meer afhankelijk van FB en Instagram.

#2 Je houdt heel veel tijd over
Bij e-mailmarketing denk je misschien aan een nieuwsbriefsysteem. Maar het is zoveel meer. Neem nu het e-mailmarketing programma Mailblue. Daarmee verstuur je inderdaad nieuwsbrieven maar ook de onboarding van je klanten kun je hiermee automatiseren. Door bijvoorbeeld je betaalsysteem aan Mailblue te koppelen. Zodra er een betaling binnenkomt, worden contacten toegevoegd aan een automatisering met daarin de welkomstmail en alle andere mailtjes die jouw klant moet krijgen..Je hoeft niets meer handmatig te doen.

#3 De juiste boodschap, op het juiste moment naar de juiste persoon
Met e-mailmarketing kun je perfect segmenteren. Zo kun je (wanneer je deze gegevens hebt) automatische een leuke mail versturen naar een jarige klanten.  Of je kunt gericht een mail sturen naar mensen die al eerder iets van  je hebben gekocht met de boodschap dat je een nieuwe dienst hebt.  Met e-mailmarketing kun je op basis van segmentatie heel doelgericht je boodschap naar de juiste personen versturen.

#4 oeps……..
Stel je wilt jouw contacten en mail sturen en je maakt nog niet gebruik van een e-mailmarketing systeem. Dan maak je gebruik van jouw gewone mail. Bijvoorbeeld een Gmail adres. In jouw enthousiasme zet je alle contacten in CC i.p.v. BCC. Dat lijkt mij toch een ‘oeps’ moment…

Hier hoef je nooit en te nimmer voor te vrezen wanneer jij je mail verstuurt via een e-mailmarketing systeem.

#5 Meten is weten
Met e-mailmarketing kun je heel goed meten wat werkt en wat niet. Aan de hand van kliks , open-rate en afmeldingen kun je het gedrag van jouw contacten analyseren en daarop bijsturen.

In mijn optiek is elk van deze 5 argumenten afzonderlijk al reden genoeg om vandaag nog te starten.

Het is niet moeilijk, het is niet ingewikkeld en je hoeft het al helemaal niet alleen te doen 

Gun je zelf gemak, vrijheid en de mogelijkheid om de allerleukste klanten aan te trekken door middel van e-mailmarketing.

Wil je ontdekken wat ik voor je kan betekenen?

Meer artikelen

Wat begrijp je niet aan het woord midden?

Wat begrijp je niet aan het woord midden?

Mijn rij-instructeur voor de motor kijkt me streng aan. Na 10 minuten rijden, stoppen we op een parkeerplaats waar hij me deze vraag stelt. Het is duidelijk. Ik moet proberen om zoveel mogelijk in het midden van mijn eigen rijbaan te rijden. Daarnaast moet ik ook...

Lees meer